Lindalen, 2018-09-16

Information till våra medlemmar gällande GDPR

Den 25 maj 2018 ersattes PUL (Personuppgiftslagen) med en dataskyddsförordning från EU, General Data Protection Regulation, GDPR.

I samband med detta har vi som förening sett över våra rutiner kring insamling och hantering av personuppgifter.

För dig som medlem är det viktigt att känna till att:

• Lindalens Egnahemsförening för register över medlemmarna i vår förening.
  • De uppgifter som sparas är av officiell karaktär och hämtas antingen från hitta.se (eller liknande sidor) eller från medlemmen själv i samband med inträde i föreningen.
  • Uppgifterna vi registrerar är: namn, adress, telefonnummer, e-postadress samt betald medlemsavgift ja/nej från år 2015 till dags dato. Detta för att kunna kontakta våra medlemmar, administrera utskick, bjuda in till möten och aktiviteter och annat förenat med vår verksamhet.
  • Endast föreningens styrelse har tillgång till, och kan uppdatera, medlemsregistret.
  • Uppgifterna delas aldrig med tredje part, såsom företag eller andra föreningar. Uppgifterna delas ej utanför Sverige eller EU.

Som medlem har du rätt att:

• få tillgång till sina personuppgifter
  • få felaktiga personuppgifter rättade
  • få sina personuppgifter raderade om uppgifterna inte längre är nödvändiga
  • få veta hur länge föreningen kommer att lagra personuppgifterna
  • lämna in klagomål till Datainspektionen.

Har du frågor, vill ändra eller radera någon uppgift, kontakta föreningens styrelse via info@lindalen.nu eller ordförande Christer Holmberg, christer@lindalen.nu, 070-56 77 014.

PDF-version: Lindalens EF informerar om GDPR

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>